De raad schrijven

Het is altijd mogelijk om de gemeenteraad te schrijven. Dit kan via een brief of per e-mail. Geef hierbij altijd duidelijk aan dat uw bericht bestemd is voor de gemeenteraad.

Uw schrijven wordt geplaatst op de lijst van ingekomen stukken van de eerstvolgende raadsvergadering. De raadsvergadering wordt gepubliceerd           1 week voor de vergaderdatum. Ingekomen stukken die na deze publicatie ontvangen worden, zullen geplaats worden op de lijst van ingekomen stukken voor de eerstvolgende raadsvergadering. 

De brieven vermeld op de lijst van ingekomen stukken worden nooit in een raadsvergadering inhoudelijk behandeld. 

Wel wordt een besluit genomen over de manier waarop met uw bericht wordt omgaan. Categorie A betekent dat uw schrijven voor kennisgeving wordt aangenomen. Categorie B betekent dat het college de gestelde vraag (vragen) zal behandelen en de raad een kopie van het antwoord stuurt. 

Als er behoefte is aan behandeling van een ingekomen brief, dan kan een raadsfractie of raadslid dat doen, maar behandeling vindt dan plaats in de eerstvolgende desbetreffende commissievergadering.

Hoe kunt u de raad schrijven?

  • Per post: Gemeenteraad van Huizen, postbus 5, 1270 AA Huizen
  • Per e-mail: griffie@huizen.nl t.a.v. de gemeenteraad